Uiteraard wil je dat je webshop zoveel mogelijk bezoekers krijgt. Om je webshop up and running te houden moeten deze bezoekers wel zoveel mogelijk aankopen doen. Maar hoe zorg je er nu precies voor dat je klanten meer bestellen? Zodra een bezoeker een product koopt dan wordt de aankoop een conversie genoemd. Het gemiddelde percentage conversie ligt tussen de drie en vier procent. Je wilt een zo hoog mogelijk conversiepercentage behalen. Dat kun je doen door je webshop op verschillende manieren te verbeteren. Schakel bijvoorbeeld een Magento developer in om dat te doen.
De webshop mobiel vriendelijk maken
Zoekmachines als Google rangschikken websites tegenwoordig op mobiele weergave. Dat is niet heel vreemd omdat steeds meer mensen aankopen doen via hun smartphone. Is je menu van je webshop niet goed weergegeven of is de tekst niet goed te lezen dan zullen bezoekers snel genoeg een andere webshop bezoeken. Daarom is het aan te raden dat je webshop goed te lezen en goed te bereiken is op apparaten zoals smartphones en tablets.
Gebruik op je webshop een zoekfunctie
Een menu is van essentieel belang op je webshop zodat bezoekers eenvoudig kunnen navigeren. Veel bezoekers kijken graag snel even rond en in sommige gevallen willen ze niet te veel moeite doen en gewoon een zoekbalk gebruiken. Daarom is het altijd slim om op je webshop een zoekfunctie toe te voegen. Deze functie levert niet alleen voordelen op voor de bezoeker, maar ook voor jou. Je kunt via Google Analytics namelijk zien waar je bezoekers precies op zoeken. Best handig om dat te weten, want zo kun je je conversie verhogen door veel gezochte producten op de eerste pagina te zetten.
Wees een betrouwbare webshop
Bezoekers plaatsen meestal bestellingen bij betrouwbare webshops. Gaat het om nieuwe bezoekers dan willen zij extra informatie verkrijgen over services en de werkwijze. Daarom is het altijd aan te raden om reviews van je klanten op je webshop te plaatsen. Verhalen van succes verhogen het conversiepercentage en negatieve verhalen zorgen ervoor dat er meer betrouwbaarheid ontstaat. Door goed te reageren op deze verhalen laat je nieuwe bezoekers zien dat je bereid bent om tot oplossingen te komen.
Persoonlijke aanbieding doorsturen
Het kan lastig zijn om een persoonlijke aanbieding door te sturen naar je klant als je een webshop hebt. Toch heeft het voor veel klanten een meerwaarde. Je kunt het persoonlijk maken door e-mail adressen te registreren en op basis van aankopen van de klant persoonlijke aanbiedingen doorsturen.